söndag 12 december 2010

Önskelista

I år har vi inga önskelistor här i huset.
Eller, jo det har vi väl visst det.

Först är det ju det här med benen som är domnade, inte ett dugg bättre fast inte sämre heller. Jag har nu listan klar med alla frågor jag ska ställa i morgon när jag får träffa neurologen. Till exempel om svaren på ryggmärgsproverna kommit och vad de säger. Till exempel om de där svaren inte kommit hur man för en vecka sedan kunde säga att jag har MS. Till exempel alltså, listan är lång.

Julmat bestående av några skivor god skinka (ej av jultyp utan mer nån torkad god sak från nåt medelhavsland eller så), lax, ägghalvor med drösvis av räkor, vitlöksströmmingen och så en massa goda sillar. Gräddost och nåt gott bröd! Öl och nubbe därtill. Lite hemlagat och hemköpt godis.

Och så, den välsignade julefriden.

Bara en liten julklapp önskar jag mig och det är ett par iläggssulor i varmaste, mjukaste ull. Men det är klart att om tomten kom med biljetter till nåt varmt, skönt ställe så skulle jag väl inte bli arg precis, det skulle jag inte. Inte ens lite småsur skulle jag bli faktiskt.

Ja, det var väl allt! Det var väl inte så farligt va?
Åtminstone inte jämfört med Eartha Kitt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar mig julefrid, spotifyspellistor och lite lösningar på en del problem jag har.

XXX sa...

frunatmaken; Det hoppas jag att du får.