torsdag 16 december 2010

Gårdagen

Lunch med systrar hör inte till vanligheterna this days. Lunch med systrar och en av döttrarna är än mer sällsynt men i går hände det alltså. Johan Rheborg i ryggen gav stjärnglans åt hamburgarna.

Kommunal transport till kapellet där begravningen skullle äga rum och vem läser dikter under ceremonin om inte Jonas Karlsson. Skådisen ni vet. Fin tillställning med mycket folk och därefter en minnesstund.

Med benen fyllda av betong tog jag mig tillbaka till de mer centrala delarna av huvudstaden och träffade en bloggvän. Trevlig fika en ganska kort stund och sen fick dotterna komma och hämta gamla trötta mamma. Har sovit som en stock och ska hänga med systrar tills Y+-bussen tar mig hem till egen vrå framåt kvällen. Jag håller tummarna för att vädret tillåter en snabb marsch till Sundsvall och att jag är lika ensam på bussen ikväll som jag var igår.

5 kommentarer:

Dehäreja sa...

Y+chaffisen (Örjan kanske)ser nog till att du kommer hem bekvämt, tryggt och säkert. Ja, så blir det!
Undrar vem som underhåller vem under resan? Eller blir det sova för hela pengen kanske.... Du alltså ;)

Sköt om dig!

furman sa...

Men vad du får vara med om grejer trots dina "rutiga fötter".... Jonas Karlsson minsann, det måste varit fint....

Cici sa...

Det låter som en riktig lyxresa frånsett det där med begravningen. Hoppas att det inte var en alltför när coh kär person som gick till sista vilan.

XXX sa...

Gökis; Det är Örjans kollega som kör och det går bra. Underhållningen står TV4 för eftersom jag tänker titta på gårdagens avsnitt av Bonde söker fru.

furman; Hr Karlsson gav ju en viss stjärnstatus till begravningen men han läste inte vidare bra tycker jag. Däremot tycker jag väldigt bra om honom som skådis.


Cici: Det var min halvsyster som begravdes, alldeles för tidigt. Men själva resan har definitivt präglats av lyx. Men det har varit oerhört jobbigt att vandra runt med betong i benen.

nilla sa...

Jonas Karlsson! AaaaaaH!
Jag ska genast boka in honom på min begravning, inget mindre duger.