lördag 4 december 2010

Dagen i dag

En tämligen sömnlös natt följs av en lördag. Domningarna kvarstår, djupare känselbortfall och nu också svårighet att tömma allt när jag kissar!
Just nu önskar jag att det vore närmare tills provsvaren kommer för jag antar att ett sjukhusbesök skulle innebära inläggning igen. Så länge jag inte mår dåligt stannar jag hemma och avvaktar. Fullt beredd dock att åka upp om det blir värre. Har som tur är väldigt nära till sjukhuset.

Lockade med mig Närbo till mammons tempel och inhandlade ett par varma vinterkängor. Tror att de där egentligen är tillverkade för ryttare men sånt hindrar inte mig. Vattentäta i foten, kardborreknäppningar längs hela vaden. Himla praktiskt för mina minst sagt stadiga vader. Ett par tjocka, vintersulor, mjuka i nåt ullaktigt att lägga i får jag skaffa. Snygga? Nä men sånt har ju inte hindrat mig tidigare. Hellre praktiskt än snyggt är min melodi. Går det att kombinera så är jag glad men funktionen är viktigare. Och de är stadiga runt vristerna vilket passar en vinglig tvilling alldeles utmärkt bra.

Ja det var väl allt för i dag och nä, det blev just inte roligare än så.

Inga kommentarer: