torsdag 23 december 2010

Ja men kan det räcka nu?

Inte är det nog med betongbenen som inte blivit ett dugg bättre. Tvärtom har nu den här ryggmärgsinflammationen även satt sig på tarmfunktionen. Så bra då med tanke på den största frossarhelgen ligger framför oss!

Gårdagen präglades om omväxlande frossa och svettning, huvudvärk... Kort sagt nån jävla influensa på ingång.

Ja också utslagen då också. Med all sannolikhet är det nässelutslag. Det kliar för jävligt och det är dags för en tur till apoteket. Båda låren ser ut så där och på vristerna.

Vad ont har man gjort?

17 kommentarer:

strandskatan sa...

Neej.. nu räcker det väl med elände ! Fy sjutton vad det ser ut att klia ! Skickar för säkerhets skull en massa "tycker synd om" ... (som om nu det kunde hjälpa dig )!

Stor julkram !
Laila

Pillargontanten sa...

Men, vännen!
Stora Julkramar från Värmland, kommer, här, de kan ju värma dig lite grann :)

Cina sa...

Nej, vad trist! Kan det också ha med inflammationen att göra? Reagerar du på ngn medicin?
Tycker du haft nog nu, hoppas och önskar att du också får ett Räkmackeår efter detta! Vi kan göra sällskap!
Håller tummarna att det ger sig snart. Verkligen!
Krya-på-dig- och en varm julkram kommer här: KRAM!

Suzan sa...

aj aj :(

Osloskånskan sa...

Usch. Tröst tröst!

Ännelaij sa...

Nej åh NEJ!
Det där såg verkligen kliigt ut.
..suck..
Det ÄR verkligen nog nu.
Kram

Ännelaij sa...

Men du!
Jag kom på en grej.
Kan det vara någon medicin som du inte tål?
Kolla upp det GENAST!!

*oroli*

Cici sa...

Tag kontakt med VC genast om du inte redan har gjort det! Så där ska du inte ha det!

f i f f i sa...

Om det nu är som "dom" säger att man inte får mer elände än man klarar av så kan jag inte låta bli att känna att nejmen räcker det inte med bajs för dig nu???

XXX sa...

Strandskatan; Tack, det tycks hjälpa för utslagen är bättre nu.

Pillargon; Smitta inte ner mig med din sjuka :-) Tack för omtanke.

Cina; räkmackeår, here we come!

Suzan; Ja usch!

Oslo; Tack, känns redan bättre!

Ännelaij; Ja, som du vet nu så är det ingen medicinreaktion. Tack för ditt samtal, det gjorde mig glad.

Cici; Har inte fått någon medicin så jag tror mer på julmusten eller nåt sånt. Fast det är bättre med utslagen nu efter lite salva.

Fiffi; Det är för lite bajs kan jag meddela (intresseklubben antecknar) men åt helvete för mycket skit! Men, ont krut förgås inte så lätt så jag står nog pall.

Ingen särskild sa...

Ja, nu räcker det verkligen och blir över!
Ser väldigt kliigt ut (hur man nu stavar det). Har du haft såna utslag förut?

XXX sa...

Någon särskild; Inte vad jag kan minnas men jag tror att det håller på att bli bättre nu. Och du, TREVLIG HELG,GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!

Anonym sa...

Ja, nu räcker det! Nässelfeber? Barnbarnet hade det för ett tag sen, hela han var illröd! Fick nåt lindrande från doktorn, som hjälpte mot kliandet. Jag hade aldrig sett/upplevt detta tidigare, tyckte det såg väldigt "ont" ut, men han var vid gott mod. Det gick över efter en vecka! Kanske får du en massa sånt där skit eftersom ditt immunförsvar är nedsatt? I alla fall önskar och hoppas jag att du snabbt kryar på dig och att du/ni, trots allt, kan få en härlig jul.
(Själv ger jag mig inte ut på vägarna idag, eftersom det blev som jag befarat, nästan helt okörbart).
Kramar om och tröstar
/Småländskan

Ingen särskild sa...

Å, tack så väldigt mycket!
Jag önskar dig och även närbo en trevlig helg, en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

XXX sa...

Småländskan; Å så tråkigt att du inte kommer iväg! Och jag har varit på apoteket och inhandlat antihistaminer samt hydrokortisonsalva, bättre redan.

livet just nu sa...

Men kära nån människa! Usch, det får VERKLIGEN vara nog!
Hoppas det lägger sig och att magen kommer till ro så att du kan få en fin helg i alla fall.
Julkram!

XXX sa...

Livet; Tack för omtanken. Jag hoppas att dina söner kommit hem välbehållna!