torsdag 16 december 2010

Egen busslinje!

Jag bokade om min hemresa. Det kändes så futtigt på något sätt att sätta sig på "snålbussen" och låta benen trängas i 5 timmar.
Så, här sitter jag nu på Y+-bussen och njuter.

Jag tycker att det är oehört fint och omtänksamt av Y-buss att inrätta en helt egen linje för min del. En hel buss som bara går fram och tillbaka mellan Sundsvall och Stockholm tills jag får för mig att lösa biljett och gå ombord.

För jag är lika solo som jag var i går på vägen ner. Inte en själ mer än jag och en trevlig chaufför. Örjan är hemma och vilar sig i dag så nu är det en annan, lika trevlig man som kör mig. Han har serverat sallad med salami och taleggio, det var gott. Jag har staplat mig fram och hämtat en kopp kaffe.

Undrar vad jag ska hitta på nu i min alldeles egna buss. Förslag?

12 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Herre Gud va det verkar lyxigt!
Njut, bara njut!

XXX sa...

Pillargon; Lyx var ordet och jag njuter av varje sekund!

Dehäreja sa...

Hitta på? Synd att inte Närbo va med på bussen... Äh, du får sitta där och längta hem vettja ;)

Cici sa...

Tyvärr är jag lite pessimistisk när det gäller din nya busslinje. Antingen kommer dom att höja priset, skyhögt, eller också, vilket är mest troligt, läggs linjen ner bara dom har kört hem dig först. Så det är bäst du passar på att njuta så länge det går.

XXX sa...

Gökboet; Snart hemma nu så jag överlever nog.

Cici; Risken är väl stor att de får lägga ner och det vore synd. Så jag njuter allt jag kan.

f i f f i sa...

Det där låter som ett perfekt sätt att färdas genom Sverige nu när tågen är skrattretande försenade och inställda och allt vad det är.

Sällan har väl 300 spänn använts klokare ;D

XXX sa...

Fiffi; Det var ett perfekt sätt att åka på. Framme precis i tid var vi trots snöovädret. Och hemma låg ett paket i posten och väntade. Hade ett fasligt bestyr att få undan det. Och så frågade han iallafall vad Fiffi skickat!!! Han känner igen din handstil som han tycker är så fin.
Skickar slanten som överenskommet nästa gång jag öppnar banksidan.
Tack för hjälpen goa vän.

DDT sa...

Mitt tips är att du tar med bussen till Västkusten och åker några stödturer genom Göteborg. Här är en rent japansk trängsel på de få fordon som faktiskt är i trafik. Vi behöver all hjälp vi kan få!

XXX sa...

Tjockisen; Va fan, bor du i Göteborg???? Jag som placerat dig i Skåne nånstans! Jaha, jag får väl möblera om i tankarna då.
Och så tar jag naturligtvis ett snack med Ybuss om ett eventuellt engagemang i Göteborgsregionen.

nillas liv på pinnen sa...

Jag säger detsamma! Göteborg!? Så satans otippat, trodde inte det fanns några gnällkärringar i Göteborg. Trodde att alla ständigt gick omkring och var glada där, men jag inser att jag får skrota den fördomen. Gnällbältet (där jag bor) hade känts mer sannolikt.

Jag antar att du åkt färdigt på den där bussen nu, annars skulle jag föreslå att du filurade, det är en bra aktivitet när man åker buss.

XXX sa...

Nilla; Ja det var helt otippat. Vid närmare eftertanke kunde du och tjockisen varit grannar, ja nästan systrar på samma gata med varsin blogg!

Jag är hemma igen och har gjort julgotter vilket är vårt "roliga" namn på godiset vi smäller i oss under julhelgen.

Unknown sa...

*ler* Så smidigt att ha en alldeles egen buss som kör dig.
Ska jag kolla om jag kan få också.
:-))