lördag 14 november 2009

Kapacitet

Bodström va, jag säger bara kapacitet.
Eller är det så att killen har sålt sin själ till jävulen och fått 48 timmar per dygn.

Och veckans mening är "Det ska gå att kombinera karriär och familj". Det är vad Thomas säger med anledning av att han tänker sig en ministerpost efter valet, flytta till USA för att satsa på familjen, han ska skriva en deckare och får man förmoda jobba som advokat på distans.

Ja men eller hur, gullet?

Vill Sossarna vinna valet eller har dom redan bestämt sig för att ge regeringsposterna till Alliansen?

10 kommentarer:

Nemo sa...

Är det någon som har sett hans fru? Nä - just det.
Hon har svårt att komma längre än till ICA och hem igen - när det är mörkt... kan det vara så?

XXX sa...

Tja, hon förenar väl familjelivet medan Thomas själv förenar karriären.

Mifflan sa...

Hahaha, eller hur!? Den är lika bra som den där om att alla Svenskar självklart har en årslön på banken!

Markattan sa...

Jamen, glöm inte Maud. Hon har ju tre heltidsarbeten. Klart som korvspad att våra politiska företrädare är lite extra. De kan mer, förstår bättre och har full kontroll över såväl tid som rum.

Inga problem för Bodström att fixa allt det där ju.

Markattan, tillhör den ironiska generationen

XXX sa...

Mifflan; En bortglömd pärla.

Markattan; Vi andra är bara lata och dumma, det finns massor av jobb för den som vill ha.

Dht..också en smula ironisk

Ännelaij sa...

Ja..suck..en del är verkligen effektiva.
Grattis säger man bara.
Dessutom barn i skolålderns som ska skjutsats hit och dit och som är sjuka emellanåt.

Men de kanske inte har något fredagsmys?

Magica de Hex sa...

Hej Tvilling! Jag blev också oerhört provocerad när jag hörde om Bodströms alla arvoden som han lyfter trots att han inte sitter med i olika möten etc. Har gillat och stöttat honom tidigare men nu börjar jag tvivla på hans verkliga avsikter. Finns det inga politiker och förtroendevalda som inte gör något enbart för egen vinning? Maria Wetterstrand är mitt sista hopp!

XXX sa...

Ännelaij; Nej det är nog sånt de prioriterat bort.

Magica de Hex; Hej och välkommen. Jag har också hållit på Bodström men nu vet jag inte, han verkar vara lite väl flaxig tycker jag.

Ska se om jag kommer på någon som inte håller på med politik för egen vinnings skull...tror att jag får tänka länge.

TRIDENT sa...

Jag börjar kanske bli gammal - men på förre kungens tid stavades den som åsyftas i inlägget "djävulen" - eller är det så att det i ren affekt slants med fingrarna....?

XXX sa...

TRIDENT; Du börjar nog bli gammal. För slant med fingrarna gjorde jag inte.