torsdag 8 april 2010

På väg i arla morgonväkten

Vaknade två minuter innan klockan ringde, 3,58. Ingen idé att somna om med andra ord. Och nu sitter jag här...i ett tämligen folktomt tåg och testar SJ´s trådlösa men hutlöst dyra nätverk. 99 spänn för hela resan, i mitt fall 3,5 timme. Och det är inte det att jag inte kan avvara en hundring för att surfa...det är bara det att för 99 kronor får man ganska mycket surftid hos andra leverantörer. Och på många ställen surfar man kostnadsfritt. Som på Ybuss till exempel. Så, varför 99 pix SJ?

Nåväl, folktomt är det (vilket kanske förklarar priset på internetaccessen) och det är ju väldigt skönt. Antar att det går över i Gävle.
Man borde passa på att sova en skvätt men jag har svårt för det på tåg. Istället har jag intagit första frukost. Medhavd då jag inte litar på att det går att få tag på något tillräckligt fettrikt* på den statliga järnvägen. Alltså, kaffe med grädde, en rejäl bit brieost, en halv avokado (som i det närmaste fick mig att "spy, kräkes och kast opp" samt ett kokt ägg. Alltså, kokta, kalla ägg på morgon tillhör inte mina favoritsaker att stoppa i mun...men mat måste man ha och ägg är ju behändig transportmat.

Så, dagens fråga: Vem är kvinnan vi ser på omslaget till tidningen KUPÈ?
Rätt svar vinner ära och....ehhh...ära!




* Jo men hörni, det här med "strikt GI i det närmaste noll", alltså med så yttepyttefå kolhydrater som det bara går att stoppa i sig, det går ju hur bra som helst. Byxorna är en smula för stora. Jag har inte vägt mig på ett tag men jag ser ju med blotta ögat att jag blivit mindre. Däremot har jag mätt mig, omkretsen runt magen. Den senaste veckan har måttet krympt med 8 cm!

2 kommentarer:

Ännelaij sa...

Ojsan hoppsan vad tidigt du är uppe.
Den dära blondinen kan det vara Jenny Östergren på TV4?
Eller hon Tiger´s fru?
Elin hette hon ja..
Eller?

Inte är det jag iaf.

Oj hos dig går det undan i viktminskningen.
Hos mig..går det inte alls..eller jo uppåt.
..suck...

Ha det bra i Uppochnedsala etc.
där har jag faktiskt bott..inte på tågstationen dock..dock nyttjade jag tågstationen frekvent så jag vet att det står..stod..en massa cyklar där.

XXX sa...

Ännelaij; Tidigt upp JA.
Jenny Östergren JA.
Tigers fru NEJ.
Elin heter hon JA.

JO det går undan, check på den.
Uppsala passerade jag bara för vidare transport till Stockholm.