torsdag 4 mars 2010

I dag...

...har det inte hänt värst mycket här i min lilla boning.
Jag funderar och grunnar på om jag ska bjuda på lägenheten vägg i vägg med Närbos. Visst skulle det vara himla praktiskt att bo så. Mycket skulle vara enklare, mest att om man glömt något är det väääldigt nära hem. Och för Närbo blir det ju bra, han får ju så himla trevlig granne.
Men alltså, det är mycket jobb innan det blir som jag vill. Varenda rum måste renoveras, vitvaror bytas. De som står där nu har tanten som bodde där ärvt av Gustav Vasa! Och som hon har rökt där, överallt och hela tiden känns det som.

Och med tanke på den tid det tar för mig att renovera ett enda litet rum så kommer lägenheten vara klar lagom till 2026 ungefär. Lagom tills jag går i pension ungefär. Och lägg därtill att jag först måste fixa mitt nuvarande vardagsrum...2030 alltså. Kan rollator användas som trappstege?

Allvarligt talat, klart att det är möjligt att jag kan få ut en ganska bra slant för min egen lägenhet, mer än vad den andra förmodligen kommer att gå för...men allt jobb och dubbla hyror under en period...Nä jag är skeptisk.

I övrigt, ett besök i Birsta så nu är jag lycklig ägare av ett laserpass, hur coolt är inte det? Minns ni min önskelista inför julen? Två av fyra är avklarade, bara två kvar. Men jag lär nog få bekosta dem själv. Men en fick jag ju faktiskt av en vänlig själ.

4 kommentarer:

Markattan sa...

Ta dit mäklaren, som gör en bedömning. Se vad du får. Beräkna vad en hantverkare kostar och kolla om du går plus eller minus.

Markattan, som håller tummar idag

XXX sa...

Markattan; Ja håll allt vad du kan.

Ännelaij sa...

Hmmm..svårt val.
Men..alltså, vad nice bo nära din älskade närbo.
Hmm.
Aja, du får fundera.

XXX sa...

Ännelaij; Grejen är ju att jag redan bor nära Närbo, bara upp en trappa, över vinden och så är man framme liksom.