torsdag 18 mars 2010

Hiss eller diss?

Under min period som bloggare och bloggläsare så ser jag med jämna intervall inlägg som skriver om Tomas Ledin. Jag tror aldrig att jag läst något positvit om Ledin i dessa sammanhang och jag har aldrig fattat varför.

Förklara för mig varför just han gör sig förtjänt av detta ständiga dissande för jag fattar verkligen inte.
Jag lyssnar inte värst mycket på musik alls och kan inte på något vis inbilla någon att jag kan musik, möjligen diskvalificeras jag därmed från att få ha någon åsikt alls i frågan. Men det här är ju min blogg så jag får skriva vad jag vill. Jag är ingen Ledinfantast, alltså knappt en musikfantast ens men inte sjutton är han så jävla kass som framhålls på alla möjliga håll och kanter.

10 kommentarer:

Cici sa...

Hej, det är jag som är den 21:a följaren. Jag har läst en del av dina äldre inlägg och tycker du verkar vara en trevlig bloggskrivare. Du är naturligtvis mycket välkommen att titta in på min blogg om du skulle vara intresserad.

XXX sa...

Cici; Hej och välkommen. Trevligt att just du blev min 21 följare. Jag kommer genast och kikar in hos dig.

XXX sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Markattan sa...

Jag har ingen aning. Men det skulle vara intressant att få veta.

Markattan

ingersord sa...

Avundsjuka kanske...det har ju onekligen gått( och gör det än..) bra för Ledin.

Anonym sa...

Jag förstår inte varför man kastar mycket skit på Ledin heller? Han kanske har dålig karma? Nina

Ännelaij sa...

Jag vet inte.
Jag vare sig hissar eller dissar Ledin.
Somliga låtar är bra andra är..mindre bra.
Han är inte så intressant så att jag vare sig skulle hissa eller dissa.

XXX sa...

Markattan; Ja jag kände ju också så, därav inlägget.

ingersord; fast de som inte är i braschen har väl ingen anledning att vara avundsjuk?

Nina; Tror du? Dålig karma? Tja, kanske det.

Ännelaij; Precis som jag då.

Nemo sa...

Jakob Hellmans skiva - ...Och Stora Havet kom 1989. Sen gjorde han inga mer skivor. Den skivan blev utsedd till Bästa svenska skiva genom tiderna av Nöjesguidens läsare för 10 år sen.

Tomas Ledins - Knivhuggarrock kom 1975 - efter det har han gett ut ett 20-tal originalalbum. Det borde han inte ha gjort, tycker jag.
För dom låter likadant och innehåller ungefär samma grundelement.

Se vidare Magnus Uggla och sånt..

Vare sig Ledin eller Uggla har hög dissfaktor hos mig - det finns betydligt värre svenska artister som understundom straffknullar mina hörselgångar.

Lyssna gärna på Hellman - det är en skiva med mycket själ.

http://open.spotify.com/album/6kGjc8k2YvmmZGqspJuRlK

XXX sa...

Nemo; Många artister låter lika lika, precis som många konstnärer verkar måla samma tavla gång på gång.

Hellman var bra, mycket bra.