tisdag 2 mars 2010

Fredag mitt i veckan

Jag har fredag i dag. Så här har ätits middag på den lokala kvarterskrogen och här har druckits Piña Colada och här har mysts i de röda, fina, sköna schäslongerna.
I morgon börjar min minisemester, tre dagar + de två sedvanliga helgdagarna. 5 dagar då jag kan göra precis vad jag vill.

Olika göromål för dessa dagar;
Sy gardiner till sovrummet.
Sätta upp gardinstång och gardiner.
Kolla om det finns nån snäll målare som vill ta hand om målning av mitt vardagsrumstak.
Vänta på besked om tillsättning av tjänsten jag sökt.
Gå på lägenhetsvisning. Lägenheten vägg i vägg med Närbo är till salu och vi har ju många gånger pratat om det praktiska med att ha lägenheterna bredvid varandra. Men jag vet inte jag, nu börjar jag få det som jag vill ha det här...ska jag verkligen ta allt jobb som det innebär att köpa ny, sälja min, renovera IGEN och flytta??? Nja, jag är tveksam. Men titta ska jag i alla fall.

Tja, sen behöver jag väl inte göra så mycket mer va?

8 kommentarer:

Markattan sa...

På minisemester behöver man alls inget göra.

Varför inte vänta på att barren på ditt plan ärtill salu?

Markattan, tänkte till

XXX sa...

Markattan; Tror du att jag kommer undan jobbet med flytt, renovering och sånt för att Närbo köper och säljer???? Nä du, det blir samma visa.

strandskatan sa...

Tänk vad man kan förgylla en alldeles vanlig tisdag ... briljant ! Lite semesterdagar och ett positivt besked angående arbete på det och .. vilken bra vecka alltså !
Byta lägenhet ? Ja, nä, njaee, kanske det, eller ja man kan ju alltid kolla. Lite spännande med förändringar .

XXX sa...

Strandskatan; Ja men får ta till de knep man har...eller egentligen firade vi att det gått så bra för Närbo i dag. Och om beskedet blir positivt återstår att se.
Spännande att se andra lägenheter och kanske få lite inspiration...men flytta nu när jag just fått till sovrummet som jag vill...Njaaa vi får väl se.

Fiffi sa...

Jag kan förstå mecket med att sälja lägenhet och köpa ny och ja, jag kan förstå slitet med att flytta grejer - men renoveringen det är ju bara gräddet på moset, kladdkakan på schwarzwaldtårtan (jävlar vilket svårt ord, det är svårt med två ågon men med ett är det nästintill omöjligt).

Eller, har jag missat nåt här? ;D

XXX sa...

Fiffi; Ja det faktum att jag är en lat människa som helst ser saker färdiga utan att jag behövt anstränga mig. Gäller i princip allt utom betonggjutning.

Alicia sa...

Hej hopp!

Jag har hittat in till dig via Cinas blogg. Jättefin blogg du har, den ger mycket kraft och inspiration åt mig som läsare.

Tack. Mvh Alicia

XXX sa...

Alicia; Hjärtligt välkommen, vad glad jag blir.