söndag 21 mars 2010

Medeltidens återkomst

Skampåle och stupstock!
Kanske vi skulle ha slika inrättningar utanför vår demokratiska högborg, Rosenbad?
Möjligen skulle jag kunna tänka mig att sätta fast en och annan i stupstocken när dumheten varit alltför påtaglig.

Just nu finns det en politiker som jag mer än gärna skulle se där och det är Beatrice Ask för hennes förslag om att misstänkta sexköpare ska hängas ut. Observera att det handlar om misstänkta sexköpare. Jag trodde i min enfald att vi lever på 2010-talet men det kanske är inbilling, vi verkar leva på medeltiden.


En annan om också kunde få spendera tid till allmänt bespottande är Stefan Möller, tidigare nämdordförande för socialnämnden i Staffanstorp.
Här har vi ett tydligt exempel på hur folk med makt anser sig har rätt att missbruka den på bekostnad av samhällets små och hjälpbehövande. Och sånt, mina vänner gör mig så förbannad att jag nästa exploderar.

11 kommentarer:

Ännelaij sa...

suck och suck och suck.
Man blir så trött.
Knappt jag orkar kommentera detta inlägg men..ja jag har gjort det.

Du skriver ju så bra.
Skönt jag slapp skriva det själv.

..trött..

Ännelaij sa...

Alltså skönt att skriva inlägget själv.
ahmeh..asså..jag är för trött för att kommentera eller skriva inlägg.

hajaru?

Ännelaij sa...

SLIPPA skriva inlägget själv!!!!
Asså hur trött klan man bliiiiiiiiiiiiiii?!?!
..eh..
Jag borde nog hålla mig från Internet och bloggar idag.

Ännelaij sa...

klan?
ahmeh?!?!
Nu får jag lägga av.
*sagt och gjort*
/Avlagd

XXX sa...

Ännelaij; Jag fattade redan i första kommentaren!
Har du gått och lagt dig igen för att sova ikapp??

Markattan sa...

Ja fy fan för sånt där. Jag blir galen på elaka människor som bär sig illa åt.

Hoppas att Ännelaij fått vila ordentligt.

Markattan

XXX sa...

Markattan; Ja såna där svin som utnyttjar situationen och vägrar inse hur girigt och hemskt de beter sig. Mitt hjärta blöder för den stackarn som hamnade i den här situationen.

Anonym sa...

Sådant gör mig också förbannad. Ang, Stefan Möller..

Jag skulle vilja hänga ut våldtäktsmän och pedofiler..
Men så länge man "misstänker" någon för ett brott så ska detta inte behövas.

Det är inte bra om presonen är oskyldig. Och det finns nog en hel del personer som blivit dömda för något de inte har gjort. Och det ska vara TYDLIGA bevis på att personen är skyldig.

Observera att jag sa våldtäktsmän och pedofiler. Men också sexköpare så klart så länge de är skyldiga.. Det är det vad jag tycker... Nina

Cici sa...

Kanske ska man vara lite försiktig med stupstocken också. Hur vet man vad som är sant av det man ser och hör i media, det kan ju vara hur hopklippt och vinklat som helst.
Och vad händer med familjen till den som hängs ut offentligt?
Jag hoppas att vi kan förlita oss på att våldsverkare får sitt straff av domstolarna.
Men det är klart att man kan tvivla på det när man läser om Tomas Quick!

Camilla sa...

"Denna-där" i Staffanstorp är ju ett exempel på vad människor med makt gör. Det är alltid farligt att ge makt till människor som inte kan hantera den. Tyvärr finns det många liknande personer över hela vårt land - hela vår värld. Men man ska ju börja nånstans och protestera så ... varför inte här hos dig?!

XXX sa...

Nina; Jag tror det heter att man är oskyldig tills motsatsen är bevisad och en fällande dom kan väl anses vara ett sånt tillfälle. Fast sen ska man ju minnas att efter avtjänat straff är man återigen en oskyldig och ska ha samma chanser som alla andra.

Cici; Det är alldeles rätt fast i det här fallet har jag hört Ask själv kasta ur sig den här idén så det är ställt utom allt rimligt tvivel att hon verkligen menade det. När det gäller Möller så avgick han själv och det tycker jag visar med all önskvärd tydlighet att det föreligger något fuffens bakom det hela.

Camilla; Ja men åtminsone här i landet borde väl folk med makt en gång börjat för att de ville förändra...när i hela friden förvandlades det till att missbruka sin ställning???? Fattar jag inte så låt oss protestera!