tisdag 9 mars 2010

Nu kör vi!

Startskottet har smällt av ordentligt i tvillingtjället.



Väggen runt balkongdörren ska få den här fina tapeten!


Tack du som tipsade mig om tidningen där jag hittade den! Och jag ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliten, har fotat tidningen och det blev liksom inte bättre än så här.

Taket är målat, föredömligt gjort av en ung målare som raskt och effektiv fick det så här fint.



Till helgen ska väggar täckas med Easycover och sen målas. Och det blir något så vansinnigt djärvt som alldeles vitt. Och jo, det blir vitt för jag har bestämt mig.

Mitt fina sovrum är nu belamrat med diverse grunkor från vardagsrummet, inte helt tillfredsställande men man får väl leva med det tills jag är klar med the livingroom.

13 kommentarer:

Markattan sa...

Snyggt jobbat och så fint det kommer att bli.

Markattan

Anonym sa...

Kul med folk som har fantasi när en annan inte har talang för det. Det ska bli kul att se hur det är när det är klart. Det blir jätte snyggt tror jag.. Nina

Fiffi sa...

Vilken jättefin tapet!
Å fåglar!! :)

Osloskånskan sa...

Låter bra! Ska bli kul att se det färdiga resultatet!

XXX sa...

Markattan; Visst blir det...jag är så nöjd så. Jag kommer njuta vareviga minut här.

Nina; Har nog heller inte så mycket fantasi men när jag såg tapeten då blev jag vild. Säker på att det blir fint.

Fiffi; Ja men visst är den fin? I all sin blaffighet så är den så fin så fin. Jag blir alldeles salig när jag tänker på att den ska bo hos mig! När jag väl fått hem den...Det var visst nåt lager som snöat inne.

XXX sa...

Oslo; Det kommer såna där under-tiden-bilder och sen efter-bilder förstås.

Ännelaij sa...

ååååååååååååååååååååååååh vad fint!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nej jag missbrukar aaaaaaaaaaaaaaaaldrig konsonanter och utropstecken.
Not my business.

Wooooooooooooooooooooooow!
Jag vill ocksåååååååååååååååååå!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Camilla sa...

Så läcker tapet!! Jag ser verkligen fram emot undertiden och efter-bilder! Det är kul när man vågar ge sig på nåt mera djärvt i tapetväg.

wettexvärlden sa...

Det kommer att bli skitsnyggt! Tapeten är döläcker!

Mer bilder tack! :D

strandskatan sa...

Nu blir jag lite inspirerad och vill sätta igång nå´t projekt här i torpet också . Varenda vägg är vit, vit, vit och det känns inte "torpigt" .. får nog bli ändring på det så småningom !
Vilken energi du har ! Det är inte "bara bara" att måla och tapetsera !
Du har valt en riktigt fin tapet och det kommer att bli så fint,så fint !

Cina sa...

JA! Har också sett "den där" tapeten i en tidning och tyckte den var fin. Vad roligt att du valde den, då får jag ju se sen hur det blir IRL. Vilket kommer att bli väldigt fint. Tror jag.

Fiffi sa...

Blaffigt är häftigt och kanske att det hade blivit väl mycket att ha den på alla väggar men nu ska du ju inte ha det så SHOOT! Jättefint! Kul att du vågar dig på både en massa färg och mönster!

XXX sa...

Ännelaij; Rätt nöjd med planerna och du kan ju också.

Camilla; Före- och efterbilder kommer, så snart det är klart.

Wettex; Tapeten är skitfin.

Skatan; Sätt igång, en torp ska ju se ut som ett torp ju.

Cina; Jag blev så glad när jag såg tapeten i den där tidningen....den är ju hur fin som helst.

Fiffi; Tack för stöd och näää på alla väggar hade det blivit tooo much liksom.