onsdag 3 mars 2010

En ledig dag

Det tillhör inte vanligheterna att jag vaknar med Närbo bredvid en alldeles vanlig onsdag men så var det i morse. Han på väg upp för att åka till jobbet och jag på väg upp för att gå och lägga mig igen. Sovmorgon, å att få somna om, det är bland det bästa som finns.
Och sen en sen frukost tillsammans med bloggläsande, radiolyssnande och tankar på gardinsömnad.
Och nu hänger de uppe, tillsammans med den nya gardinstången inköpt på Ikea, inga märkvärdigheter men så är jag väl kanske inte så märkvärdig heller.



Och sen satte jag upp en tavla, en grön sak med något skogsmotiv i alla möjliga gröna nyanser. Och där har ni nog mig rätt så på pricken. Den där tavlan kommer aldrig att visas upp i något galleri, den kommer aldrig att göra konstnären berömd, den kommer aldrig att inbringa mer än nån 50-lapp på nån auktion. Men jag tycker om de gröna färgerna och därför hänger den nu på min vägg.



Och så funderar jag på något att sätta bakom huvudänden på sängen för att undvika de där tråkiga fläckarna som ofelbart dyker upp bakom en säng efter en tid. Och jag tror att jag har en bra lösning men jag måste hitta ett snyggt tyg.

Och så kan jag konstatera att bortsett från alla fördelar det i övrigt är att ha en tvillingsyster som man är rätt lik så är det just nu helt fantastiskt bra att ha en som gått ner en alldeles massa i vikt. I går hämtade jag ett paket innehållande tre jeans, knappt slitna som är för små (Korrigering i efterhand; för STORA förstås) för henne men lagom till mig.
Jag är så imponerad av henne överhuvudtaget och inte minst för att hon lyckats så väl med att återgå till sin forna form. Och jag är inte så lite avundsjuk. Men jag kan nog också...på måndag börjar jag om. Det hela tog ett snöpligt slut på grund av den här...Tack så mycket för det då...eller nåt ;D

9 kommentarer:

Ännelaij sa...

Du klarar det också.
Ni är ju tvillingar.
:)
Men cheesecaken..mmm..jo..jag vet..
Det är gott.

Markattan sa...

Appappapp! Skriv om, skriv rätt. Jeansen fick du för att dom är för stora för mig, inte för små....

Klart du klarar det, allting som jag kan, kan du göra bättre.

Snygga gardiner, väldigt våriga.

Bra jobbat
Markattan

XXX sa...

Ännelaij; Det ÄR gott!

Markattan; Förlåt, det är rättat nu.

Camilla sa...

Tavlan är ju verkligen fin. Bara för att där inte står Picasso på den, gör den inte mindre fin för det. Snarare bättre!!

XXX sa...

Camilla; Ja jag tycker att den pryder sin plats här men inte säker på att jag skulle hängt upp den någon annanstans.

Anonym sa...

Mamma. du har ju hängt upp min klänning i fönstret ju!!!! do ya C? förresten hörrö, en önskelista kommer inom kort.

och jag vill ha bullar som du har gjort. och en chokladtårta. och en vanlig,men den behöver inte du göra. så var det påskägget också då, som ska vara stort och proppfyllt med cändy.

hej då,
ditt cola barn i Norge

ps: du är så kempeflink med rummet. helnajs <3

XXX sa...

Anonyma Anna; Nej det är inte din klänning fast jag försår hur du menar. Bullar och chokladtårta ska jag fixa.

Ewa sa...

Oooops! Närbo smög sej över vinden en tisdag Hääärligt!
Snygga gardiner du.

XXX sa...

Ewa; Tja, de blev inte så dumma men lite korta, fast det får man kanske räkna med när man hittar en stuvbit.