tisdag 16 mars 2010

Konsekvenser

I kväll masade jag mig upp till vinden igen för att hämta ner tredje delen av bokhyllan. Och om nu nån tror att det bara är att gå upp och hämta den där hyllan så är det helt fel. Först måste en massa bokkassar flyttas, därefter ska ungefär 1000 kartonger stuvas om. Ja, jag överdriver en smula men säg att det är 15 kartonger så är vi ganska nära sanningen. Därefter får man flytta undan diverse kläder och vips kan man montera ner den där hyllan och bära ner den till vardagsrummet.
Men sen måste man upp igen för att städa upp efter massakern. Så det gör man. Man staplar kartonger ovanpå varandra. Man flyttar bänkar, stolar, gästsängar, kassar, bokkassar och vips har man en korridor att rumstrera runt på.
Man känner sig ganska nöjd med sin insats tills man blir påmind om att den av Närbo lånade sängen ska upp. Då ruttnar man en smula, låser vindsdörren och suckar djupt.

Sen går man ner och monterar hylla. Samtidigt som man funderar på varför man har en massa kläder på vinden. Vad gör dom där liksom? När ska jag använda dom? Och kommer fram till att det blir fler kvällar på det där vindsförådet. Kanske man skulle ägna sig åt feng shui. Men det där med currykryss tror jag att jag skiter i.

Dessutom måste jag hitta dopklänningen för det finns en liten dam som ska använda den i mitten på maj. Och nu undrar jag i vilken av alla dessa kartonger som klänningen ligger.

8 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Oj, oj, kan ju trösta dig med att alla vindar/förråd troligtvis ser likadana ut....
Hoppas du hiitar dopklänningen!

strandskatan sa...

Pillargontanten har alldeles rätt !
Det är så i de flesta vindar/förråd !
Jag var på vinden igår och det står en väldig massa lådor som jag inte har en aning om vad de innehåller. Man borde göra sig av med allt som inte använts det senaste året. Dock inte dopklänningar som kan komma till användning när man minst anar... som i maj t.ex. ! Så upp på vinden och leta med dig !

Fiffi sa...

Böcer, böcker. Alla dessa böcker överallt....;)

XXX sa...

Pillargon och skatan; Nääää, inte mina grannars förråd, det finns bara ett till som ser lika jävligt ut och det är Närbos....Men när dopklänningen är återfunnen är säkerligen förrådet snyggt igen!

Fiffi; Ja eller hur, vad ska man med alla till? ;D

Markattan sa...

Det är så skönt att inte ha en publik vind. Jag kan ha det precis som jag önskar för jag har en stor vind som bara vi kan se. Och inte hjälper det ett smack. Det är något med vindar och föråd som man inte blir klok på. Varför är det alltid stökigt där?

Markattan, som ett frågetecken

XXX sa...

Markattan; Tja, allmänt slarv kan vara ett skäl.

Cina sa...

Haha! Jag känner igen mig! Alla dessa kartonger. Omärkta. Why???

XXX sa...

Cina; Ja varför???? Helt galet...eller varför kartonger överhuvudtaget? Merparten av det som ligger i kommer aldrig ALDRIG att användas igen.