söndag 14 mars 2010

Böcker en masse

Jodå, väggarna är målade, blev jättebra.
Två delar av bokhyllan och 12 kassar böcker är hämtade från vinden.
Lika många bok-kassar står kvar där men ska bäras ner under veckan.

Och nu gäller det att hårdrensa, det jag gör mig av med går till Erikshjälpen
och passar jag mig inte kommer jag säkerligen att köpa tillbaka en eller annan.

Vill ni se hur det blev? Ja det kan ni väl få. En liten titt på den vägg som mer
eller mindre får anses vara klar nu.






Lägg särskilt märke till den snygga, indirekta belysningen som jag fixat till. Och den lilla fåtöljen som skymtas ska kläs om när jag fått upp tapeten, så att jag hittar rätt färg på tyget.

Nu till sängs, efter att ha jobbat oavbrutet sen 7 i morse. Utan Närbos hjälp med glada tillrop, matlagning, kaffekokning och viss bärhjälp hade det aldrig gått.
Trött är jag men så har vi jobbat hela helgen också.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det vart jätte fint, jag gillar hyllan. //Nina

Camilla sa...

Det ser jättetufft ut med belysningen! Jag ser fram emot att se när fågeltapeten är på plats.

Ebba G sa...

Snyggt!
Speciellt med den där belysningen som jag gärna skulle kopiera till min egna läshörna.

Cina sa...

Oj! Vilket jobb! Och vad fint det blir! Snyggt!

furman sa...

Men så du har jobbat duktiga tvilling! Nu vill vi se den röda fågeltapeten på plats, tack!

Osloskånskan sa...

Oh! Det är jättejättefint!
Duktiga du :-)

XXX sa...

Nina; Tack, jag är nöjd.

Camilla; Då är vi flera för jag ser fram emot det jag också.

Ebba; Ljusslingan finns på Clas Ohlsson för 119 eller 129 pistoler. Enkelt att fixa och blir jättemysigt.

Cina; Ja det känns i hela kroppen i dag, tack för beröm.


furman; Slitit har jag och nu väntar vi bara på att tapeten kommer hem.

Oslo; Ja jag känner mig rätt duktig nu, det får jag tillstå.