tisdag 25 maj 2010

Ond, bråd död

Om inte den där f-g-lj-v-ln tar och håller snattran snart så kommer jag gå ut och dräpa den. (Och fråga mig inte hur det ska gå till...jag finner nog på råd!) Den har i ett par veckors tid farit runt här som en annan tjatmoster och skrikit samma enformiga visa stup i kvarten.

Och om inte mina leder snart skärper till sig och slutar värka så vet jag inte vad jag tar mig för. Mina leder är inte helt förtjusta i väderomslag. Mina leder är himla kinkiga faktiskt, dom vill ha värme hela tiden. I brist på värme kan de stå ut med konstant väder...och är det något vi inte har i det här landet så är det konstant väder. Det ändrar sig fortare än jag hinner säga f-g-lj-v-l!

10 kommentarer:

Markattan sa...

Vi hade en sådan där gaphals i vår trädgård för några år sedan. Tur man har katt alltså.

Markattan

Pillargontanten sa...

Ge dina leder till fågel j-veln, och ta hans sång och livsglädje istället, låter väl som ett ypperligt byte, fågeln får vad han förtjänar, och du slipper det onda:O)
Hoppas han ger sig den jä-eln...

Kram!

Cici sa...

Han tystnar snart. Det är en ganska kort period som fåglarna spelar. Dom enda fåglar som hiitlls har väckt mig nattetid är nog tranan. Det är för det mesta i slutet på sommaren och då kan man bli lite orolig för potatislandet.

Stoppa såna där proppar i öronen!
Värken är värre att göra något åt, men får du sova kanske det lättar lite.

klatuu sa...

Hahahaha! Ja visst är det ett elände att bo mitt ute i naturen!? Jag har samma problem själv och det börjar tidigt på våren när Grus Grus landar på åkern strax nedanför vårt sovrumsfönster!
Men jag skulle aldrig byta vår gård på landet mot en lägenhet i stan :))

Anonym sa...

Nog fan lyssnade jag hellre på fågel-kvitter "ute i naturen" än storstadsbuller.. Men är man inte van så kan det nog bli jobbigt, man är ju van vid buller från stan. Tack var det "stadsbuller" så fick jag tinnintus, nu har jag en fågel-jävel som kvittrar högt i mitt huvud för alltid.. Önskar dock att det var en fågel som kvittrade ute i naturen. För fågeln i mitt huvud blir ju aldrig tyst.. :(// Nina

XXX sa...

Markattan; Mmm men den här har katterna inte lyckats råda bot på.

Pillargon; Taget! Tack för tipset.

Cici; Ja det är nog bäst för honom det! Eller för mig!

Klatuu; Nä det här är ju dilemmat, men vi har fåglar som väsnas även i stan. Grus grus ja, pampig pippi som lever om!


Nina; Den fågeln du bär på är värre än min, för min kommer ju faktiskt att bli tyst någongång. Ledsen för din skull.

Speja sa...

Du får väl koncentrera dig på det du faktiskt kan påverka. Vädrets makter är ju en smula diktatoriska. Hoppas verkligen att dina leder känns bättre idag.

Cina sa...

Om de åtminstone bytte melodi då och då, nä, samma, samma hela tiden. Morgonpigga är de också! Leder som värker är pyton. Hoppas de är bättre idag och att fågeln har flyttat!
Kram!

XXX sa...

Speja; Jo, men det var ju tanken med att dräpa fågeln ;) Och nej, lederna är inte bättre idag, snarare tvärtom.

Cina; Fågel är kvar med samma melodi och lederna värker. Men det blir väl bättre vad det lider...

Anonym sa...

Apotekets ORANGEA ÖRONPROPPAR
*then you can sleep like a baby*

Lovar !!

Mvh S.