lördag 15 maj 2010

Förvandling?

Eftersom radiokanalen P1 står på hos mig i princip dygnet runt så hör jag programmet Stil som leds av Susanne Ljung. Och varenda gång jag hör det kan jag inte sluta fundera på hur hon lät på den tiden hon var en av programledarna i Måndagsbörsen. Hennes röst låter nu helt annorlunda...tror jag alltså...lite läspig, lite släpig, lite uppdelad. Ska hon säga Välkommen så blir det väldigt lätt Väl kommen med en paus emellan. Det är först när hon intervjuar någon och hon liksom glömmer bort sig själv som hennes vanliga sätt att prata kommer tillbaka.

Och jag har ingen uppfattning om detta är till det bättre eller det sämre, om hon koketterar eller om hon faktiskt pratat så här i hela sitt liv (fast det troooor jag inte). Jag bara konstaterar och kan inte sluta fundera på hur hon lät i början av sin karriär.

Ett klipp från youtube kanske skulle stilla min nyfikenhet, men ni vet hur det är med youtube och ett knastrigt mobilt bredband va? Funkar inte!

3 kommentarer:

Ewa sa...

Jag lyssnar också på P1 ofta, ofta. Det är inte skrän o skrammel där. Håller med om den rösten. Verkar inte värst engagerad, snarare uttråkad, som att hon läser direkt ur ett manus. Fin lördag till dej Kram

XXX sa...

Ewa; Och en härlig helg till dig.

Cici sa...

P1 är den enda kanalen i det här huset. Jag kommer ihåg när programmet "Stil" började, vilket ramaskri, vilka farhågor! Men dom kom på skam tycker jag. Det har blivit ett mycket informativt program och handlar inte bara om senaste modet eller Hollywood-kändisar som man kanske trodde då det började.