måndag 7 juni 2010

Konstraster

Nu har jag fullt upp, fullt upp med roligt! På jobbet!
Och det är så skönt att ha saker att lära sig, saker att fixa, saker att göra.
Jämfört med för bara några veckor sedan då det var noll, noll och åter noll ting att ta itu med. När man haft det så ett tag känner mig sig som något katten släpat in och jag vill inte dit igen.

Att jag sen har två bra personer som lär mig sina arbetsuppgifter gör ju det hela ännu bättre. På förmiddagarna sitter jag med Lasse och det är en skön gosse. Och född pedagog. För varje liten sak jag gör ihop med honom känner jag mig som nobelpristagare och det är inte för att jag är så inihelvete smart (även om jag ju förstås är det också) utan för att han får mig att känna mig som en sådan. Efter lunch är det dags att jobba med Eva och lära mig hennes grejer och vi fnissar och har oss så folk tror väl att vi ingen nytta gör, men det gör vi, mitt i allt skojande.

Under Evas och Lasses semestrar ska jag ta hand om deras sysslor. Sen ska jag vara ledig själv och vad som händer i höst har jag ingen aning om men just nu vet jag iallafall och det är väldigt, väldigt gott.

4 kommentarer:

Cina sa...

Roligt att höra! Att trivas på jobbet är viktigt! I höst är sen, nu är nu!

XXX sa...

Cina; Så är det, och hösten kommer alldeles säkert att vara fylld av uppgifter.

Markattan sa...

Nu blir jag glad! Hurra för dig.

Markattan

XXX sa...

Markattan; Öh öh öh har den äran *som en fet liten mus*
Tack, jo det är bra nu.