söndag 27 juni 2010

Denna dagen - ett liv

Massor har blivit gjort och en hel del ogjort.
Men middag på altanen i sol sitter fint.
Eftermiddagskaffet intogs på tunet, i solen med det egenhändigt gjutna lilla bordet att ställa kaffekoppen på. Och inte var det mitt fel att Närbo tog sig för med att sätta i halsen just som han skulle nysa och glasögon for all världens väg, kaffet rann ut på nya tidningen och gubben själv höll på att kvävas. Jag stod ju vid bilen och höll på med regelnedplockning.

Mätt temperatur i badsjön - 18 grader.
Luktat på vita syrener - gott.
Varit upp till kallkällan - tomt i tunnan, numera rinner det friskt igen.
Fynd på Ikea - 1. 6 meter impregnerat gul-vitrandigt tyg som ska bli vindskydd.
Nybyggd, temporär klädförvaring i sovrummet - 1.
Fråga - 1. Nämligen; Är det lag på att ha ett par byxor för varje dag i månaden?

Förstår ni hur mycket jag behöver sova efter den här dagen? Godnatt!

4 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Låter som en helt otroligt bra helg!
Byxlagen, har i alla fall jag aldrig hört tala om, gå med rumpan bar du, om du vill :O)

XXX sa...

Pillargon; Det är inte jag som har så vansinnigt mycket byxor, det är Närbo, han är ett riktigt litet gulligt modelejon!
(Fast just nu, i skrivande stund gick det faktiskt en Närborumpa i full frihet förbi, efter duschen! ;-D

Cici sa...

Ni verkar flitiga värre, hinner ni sitta ner och vila någon stund också?

Nu verkat inte den där ramsan "Den som inga byxor har,..." stämma riktigt, hur nu det kan komma sig.

XXX sa...

Cici; Flitiga är vi men vi vilar mycket också.

Närbo har en hel del byxor och skjortor...av någon anledning.