söndag 10 oktober 2010

t, Nilla, Fasching och Ännelaij rular!

Jaha! 8 röster på båge nr 2, 4 stycken på båge nr 1 och 4, två röster på nr 3.
Noll röster på båge nr 5 och 6.

Och trots den överväldigande majoriteten av röster på båge nummer 2 kommer mina gamla fack-kolleger Nissen och Eva Charlotta att få dras med en tant under hösten! Sorry my friends (former friendes?) men tant kommer det att bli. Fast jag tycker inte att jag är tant i den båge jag har valt.

Klankis; du förordar en laseroperation och jag säger NO NEY NEVER, NO NEY NEVER....jag bleve hellre blind än lät någon operera mina ögon. Jag lider av SVÅR ögonfobi och vi pratar riktigt svår.

Småländskan; Kanske har du rätt men då är vi nere på barnglasögon och där någonstans drar jag gränsen.

Någon särskild; Jag måste skicka tillbaka bågarna i morgon men jag har ju alltså redan bestämt mig. Och med lite perspektiv så är ju det här en skitfråga...

Cici; Nja, måste och måste, det måste jag väl inte.

Nina, Gökboet och Camilla; Ni kan vara lugna, jag kommer inte att välja de två sista bågarna.

t, Nilla, Fasching, Ännelaij...Ja men eller hur. Det där blir nog bra tycker både Närbo och jag. Bra smak ni har!

Och du Kraxpelax, borde du inte söka vård och hjälp? Hur som haver så betackar jag mig för dina länkar i framtiden.

Ett tack också till Malin, Anna och Monalis som röstat via Facebook.


En bonusbild kan jag bjuda på efter att så grymt inte lyssnat på majoriteten.

Det här kommer jag inte att välja! Fast jag kunde inte låta bli att prova den. Det är Närbo som lånat hem den och jag kan lugna er med att inte heller han kommer att välja den.

(Och ursäkta för obefintlig länkning, sitter på en fullkomligt värdelös uppkoppling för tillfället att jag helt enkelt inte orkar)

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag har bra smak, tralalala!
Du kommer gå omkring och vara sketasnygg, helt enkelt.

Pillargontanten sa...

De sista, runda, var ju klart roligast :O)
Jag har nog missat resten under helgen är jag rädd, men man kan ju titta i efterhand, även om det redan är bestämt :)
Mer svamp?

XXX sa...

Nilla; sketasnygg thats me!

Pillargon; hade redan bestämt mig ju! Mer svamp...JA TACK!!!

Speja sa...

Jaha, då behöver man ju inte tycka då. Skönt. Jag är helt säker på att du har tyckt och valt rätt. Själv.

Klankis sa...

Men man får en stark tablett innan. Sen är det bara att fokusera på de röda och gröna prickarna så sköter läkaren resten. Och tio minuter senare har man perfekt syn!

XXX sa...

Speja; Inte behöver man tycka alls...jag valde självklart rätt!

Klankis; Jag förstår rent förnuftsmässigt att det inte gör ont och att det skulle underlätta på många sätt. Men den här ögonfobin sitter liksom i hjärnan, en föreställning om hur ont det skulle göra. Det räcker att någon pekar mot mina ögon så får jag ont. Och tanken på att någon skulle in och peta i mina ögon, om så med laser, gör mig smått galen. Så, jag kämpar på med mina glasögon och det går bra det också!