söndag 3 oktober 2010

Nyttan med ett täcke i bilen

Finns det nåt skönare än att kura ihop sig under ett täcke när man fryser? Närbo bjöd med mig på auktion idag. Trevligt men ganska lite som intresserade av varorna, det var mest maskiner som vi redan har och grejer som vi inte vill ha. Fast flakmoppen hade ju varit kul, den gick för 14 papp så vi lät bli den. Däremot gick Närbo vinnande ur den första budgivningen, en kap- och gersåg från DeWalt för en dryg tusing. Själv var jag nöjd med att följa auktionen insvept i täcket vi har i bilen. Många leenden gav det upphov till men jag frös inte som en hund som de flesta andra besökarna!

Jo, jag köpte en matta till balkongen för en tjuga...hel och ren och lagom stor!

5 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Åhh! Bild på dej! Så fin! Du ser jättetrevlig ut, jag kramar dej!

XXX sa...

Oslo; Jag kramar tillbaka för jag är hemskt trevlig!

Pillargontanten sa...

Tyckte ockås det var roligt, med bilden på dig, men jag såg den igår :O)
Auktion, det är inga fel de ;)

Cici sa...

Täckjackorna är redan framplockade av vissa i byn, men att ta en täcke och svepa om sig var något nytt. Men cape är visst inne just nu.

XXX sa...

Pillargon; auktioner är roliga men den här var rätt trist.

Cina; Haha, en mycket märklig cape får jag säga, men jag frös iallafall inte sååå mycket. Var dock iskall när vi kom hem.