måndag 25 oktober 2010

Bonusar

I dag åkte jag och köpte en liten fontän, bara så där.
Eller, det är väl inte att jämföra med fontäner man ser i stadsbilden, det offentliga rummet som det så vackert (?) kallas.
Det är en drickfontän åt katterna. Nu slipper jag dela handfatet med en törstig kisse!

Och alldeles strax efter det ringde telefonen och barnbarnet kom på snabbvisit.
Oj, vad hon växer den där lilla Kajsa Kavat. Och glad mest för jämnan. Och med världens mest pussvänliga kinder. Hon är rar hon, mormors lilla skrutt!

Och i morgon har jag nog tv i sovrummet, vilket är fullständigt förkastligt men det händer ju inte överdrivet mycket annat i det här rummet så det får passera.

I köket har jag nystädade lådor!

På loftet vistas en och annan tomte!

5 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Tomtar på loftet...
Har vi väl var och en :)

Cina sa...

Jag såg framför mig någon fontän som ryms i vardagsrummet, som ändrar färg eller så. Har nog en o annan tomte på loftet själv....
Har också tv i sovrummet. I onödan, för jag bara somnar när jag ska ligga o titta.

Anonym sa...

Jahaa, det har jag missat alltså! Undrade varför det inte händer nåt i mitt sovrum - men jag saknar ju tv där!! Tack för tipset!
/Småländskan

strandskatan sa...

Så härligt med en liten skrutt på besök ! Jag ser fram emot att få träffa mina fyra, både stora och små, barnbarn om några dagar .
Fint skall det vara ... fontän alltså .. lyxigt och praktiskt !
Jag har också TV i sovrummet ... på golvet, bakom en fåtölj och så länge den står där blir det ta mig sjutton varken aktivitet eller spänning !

XXX sa...

Pillargon; En del fler och andra färre.

Cina; Nej ingen tjusig sak alls, men funktionell. Och tvn blev över när vi tog hem min andra från stugan...och var ställer man en extratv? Jo, i sovrummet.

Småländskan; Egentligen ska det väl inte hända så mycket mer än att man sover i ett sovrum.

Strandskatan; Ja det är härligt att träffa de små...
Och som sagt, fontänen är inte det minsta lyxig bara praktisk.