måndag 11 januari 2010

Upp på barrikaderna och apa dig inte


Hos Markattan läser jag idag ett utav de bästa blogginlägg jag någonsin skådat.

Markattan skriver om Sverigedemokraterna och sin syn på deras politik så att man blir rent tårögd av stolthet. Med en sådan samhällslärare till varje klass skulle vi inte behöva läsa om några sverigedemokrater.


Jag avslutar med en liten travesti på en truddelutt som Pippi Långstrump brukade sjunga; Tycker du som jag, tycker du som jag så sprider även du Markattans inlägg i din blogg. Låt oss tillsammans göra vad vi kan för medmänsklighet och för det som VERKLIGEN präglar Sveriges demokratiska tankar.

4 kommentarer:

Markattan sa...

Tänk, så där sa en elev till mig en gång, eller frågade. Om jag trodde att det skulle finnas några nynazister om jag hade undervisat alla i so... Då blev jag glad och rörd.

Markattan, tackar för inlägg och länkning

Fiffi sa...

Markattan: Då tycker jag att du ska undervisa ALLA i SO. Ska göra allt vad jag kan för att så många som möjligt hittar ditt inlägg!

Anonym sa...

Jag har haft markattan i So för några år sedan och det va den bästa läraren som jag har stött på i min skol gång! Vi har fortfarande bra kontakt än idag vilket glädjer mej. Och det coolaste av allt jag är inte sverige demokrat! Tack för att du finns markattan :) /Din gamla elev!

Markattan sa...

Åh du söta Anonym. Nu blir jag så rörd så jag gråter, fast det bad jag visst om...

Jag glädjer mig också att vi har bra kontakt, att vi alls har kontakt tycker jag är apfräckt.

Markattan, din mycket äldre gamla lärare