söndag 1 maj 2011

Någon med mig skämta aprillo va?

I gårkväll samlades väl en del av er vid brasor runt om i landet va? Vilka sånger sjöng ni?
Sångansvarige måste tagit fel text-bibba med sig och ni är väl för snälla och väluppfostrade för att säga till.
Jag ger mig den på att det smög sig in "Vi ser det snöar" eller "Jul, jul...Strålande jul" eller nåt annat lika vansinnigt.
Jag förväntade mig inte att vakna till ett ymnigt snöfall den 1MAJ! Nä hör ni, det här duger inte. Gör om och gör rätt och väck mig när det är sånt där väder som det var i påskas, inte en dag tidigare!

7 kommentarer:

Livet just nu sa...

Du är på fel ställe. Här står solen som spön i backen. ;-)

Men det vill du kanske inte höra?

XXX sa...

Ljn: Tja, det slutade ju snöa rätt kvickt så jag har överlevt. Fast det är bara 7 grader varmt ute, jag hålls inne vid kaminen. Det är rätt skönt det också!

Livet just nu sa...

OK. Nu är jag avundsjuk. Kamin skulle jag vilja ha!

XXX sa...

Ljn; Vad ska du med kamin till när solen vräker ner?

Ännelaij sa...

meh?!?!?!?!?
Uschiniamig, sicket elände.
Nu sjunger jag för fulla mugar om soooooooool, värme och mer sooooooooool.
Hoppas det hjälper.

Småländskan sa...

Oavsett om vi (jag) är en smula eljest, så blir jag faktiskt lite orolig för våra tomatplantor nu!!!

XXX sa...

Ännelaij; Det snöar i dag också så det hjälpte föga!

Småländskan; Det behöver du inte vara alls, de står inne på köksbordet och gottar sig. Och de ska inte ut i växthuset än så du kan vara lugn. Tomaterna är i trygga händer i värmen.