måndag 23 maj 2011

Plats

I lördags åkte vi till XL Bygg (min favvobygghandel) och hämtade ett helt gäng tillsågade MDF-skivor. Sen byggde vi fyra lådor med lock och botten. Därefter la vi en massa saker vi inte vill eller behöver ha framme i lådorna, la på locken och sen piffade vi installationen med madrasser och kuddar. Soffa och två extrasängar i ett. De smalrandiga "kuddarna" härrör från den gamla, fula furugruppen som nu satt sin sista potatis i detta hem. De ska bytas ut när jag har hittat de perfekta kuddarna att ha där istället.
Ja och så ska lådorna få hjul och färg men det är en senare historia.

7 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Ser förfärligt mysigt ut. Randigt är fint, tycker jag.

XXX sa...

Nilla; Det är mysigt och randigt och BEKVÄMT!!! Jippi!

Dehäreja sa...

Hos er behövs ingen "Arga snickaren" som bas minsann! Va duktiga ni är och va FINT det blev!

Kram!

XXX sa...

Gökis; Tack och kram. Väldigt nöjd är jag.

Fiffi sa...

Men TITTA vad fint det blev och vilken smart möbel!! :D

XXX sa...

Fiffi; Ååå som jag väntat på dig! Visst blev det bra, får se om den får stå kvar här eller om den ska flyttas till andra väggen.
Och fiffig är den också!

Fiffi sa...

Och det som är fiffigt gillar vi ju ;D