måndag 2 maj 2011

Ensam på halvön

Det är bara jag som flyttat ut till stugan. Grannarna åkte hem i går, de som ska sälja sitt hus har varit här över dan men åkte sen hem. Så det är bara kissarna och jag. Närbo får vänta en vecka med att flytta eftersom han har beredskap.

Jag roar mig på egen hand. Fler lp-skivor har förvandlats till skålar och kakfat!
Och annars har jag gott sällskap av Patrik Sjöberg, en kille jag alltid tyckt om. Jag tycker om att han alltid säger vad han tycker, står för vem han är och det han gör. Och jag tycker att det är rätt befriande med en idrottare som inte är så där äckelpräktig som många andra.

Boken då?



Den ska läsas, absolut! Den är Patrik så som han framstår när man ser honom på teve. Han slår rätt hårt mot folk han anser förtjänar det men han försöker inte mildra dumheter han själv gjort för. Som jag tycker om honom för det.

5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag tycker det är strongt av honom att berätta sin story, det kommer säkerligen hjälpa många andra som varit med om samma sak. Eller ännu viktigare: de som är med om det nu.

Dehäreja sa...

Ska just börja läsa hans modiga bok!
Lp-skivor som blivit skålar och fat? HUR DÅ?

XXX sa...

Nilla; Ja jag hoppas det.

Gökboet; Den är härlig och uppfriskande!

Vad gäller lp-skivorna, jag värmde dem (över glöd i öppna spisen men det går att göra i vanlig ugn) så att de blev mjuka och formbara. Den som blev skål la jag över en hög cylinder och tryckte ner de mjuka kanterna och formade dem som jag ville ha dem. Till fatet hade jag en upp- och nervänd tallrik som jag la skivan på och så nöp jag till lite vågor i ytterkanterna. Plättlätt vet la du!

Dehäreja sa...

Tack för 'LP-beskrivningen'!
Undrar om jag törs försöka mig på detta? Skivorna (eller mina händer) smälter väl sönder...

XXX sa...

Gökboet; Du törs, skivorna smälter inte, de blir varma och mjuka. Dina händer har du naturligtvis handskar på eller såna där grillvantar. Skivorna kletar inte av sig!