onsdag 18 maj 2011

Gallup forts

Ok, det råder alltså delade meningar om vad som är mest pinsamt enligt kommentarerna i gårdagens inlägg.

Jag började fundera på det här igår efter att jag observerade att en kille på jobbet gick med gylfen öppen. Det jag först ser hos en människa är tänderna. Det lär vara ett beteende som finns kvar sen man var liten. Eftersom munnen rör sig så är det den en bebis fäster blicken på. Men det ser ju inte så artigt ut att sitta och glo folk i munnen så då måste man titta på något annat och mina ögon vill ofelbart hamna i mittregionen. Åtminstone när det är en man som står framför mig. Jag antar att det här är exakt samma beteende som driver män att kika på tjejers bröst och rumpa.
Så fånigt va.
Och nej, jag säger inte alltid till. Det borde man kanske?
Men killen igår kände jag att jag skulle säga till så det gjorde jag.

Inga kommentarer: