tisdag 24 maj 2011

En del är så bra att man häpnar

Återigen var jag tvungen att kontakta neurologmottagningen eftersom domningarna tilltar. I går ringde jag och blev snabbt uppringd för att avlämna rapport som vidarebefodrades till "min" neurolog. Och jag hann väl knappt lägga på luren innan jag hade honom i örat med en fråga om jag kunde komma upp till mottagningen i dag. Självklart kunde jag det.
I morse när jag var på väg till jobbet ringde en sköterska från sagda avdelning och undrade om jag fått beskedet att jag fått en tid! Hon hade på sin resa till jobbet oroat sig för att de missat att meddela mig! Jag blir alldeles stum över sådan omtanke.

Så, nu är det igång igen med tilltagande domningar som den här gången påverkar blåsa och tarm. Kul? Inte mycket!
Ny magnetröntgen är beställd men jag tror ju inte att det är någon större förändring.

7 kommentarer:

Dehäreja sa...

Skönt att läsa att du blir BRA bemött och VÄL omhändertagen!

Lycka till och KRAM!

strandskatan sa...

Näää, vad är det med din kropp !
Jag förstår att domningarna och allt vad det medför inte är roligt på något sätt utan tvärtom riktigt oroligt !
Det är gott att höra att det trots allt elände ändå finns bra läkare och annan vårdpersonal som tar väl hand om dig.
Hoppas på snabb och god bättring !!!
Kram

nillas liv på pinnen sa...

Blä! =(
Att domningarna är tillbaka.
Tur för dom att de tar väl hand om dig!

Fiffi sa...

Vilket jävla skit. Men jag fortsätter hålla tummen att allt blir till det bästa.

Livet just nu sa...

Men NÄ! Vilket jävla skit. Skönt att det finns vårdpersonal som tar sitt jobb på allvar.

Stor, stor kram!

Cina sa...

Nä. Vad tråkigt att det kommer tillbaka. Måtte de komma på ändå vad det är! Skönt att du blir väl bemött och tagen på allvar!
Kram!

Ännelaij sa...

Suck!
Sicket elände.
Jag hoppas att problemen löser sig snart.

Men är vilken underbar personal.
Det är inte alltför många som är så fantastiska.

Hoppas du snart mår bra igen.
Kram
//Annelie
Ps. jag försökte kommentera via mobilen men..det gick inget bra alls.
Tur datorn finns.
Ds.