söndag 22 maj 2011

Överdrivit en smula?

Somliga har dragit iväg till nån gudsförgäten håla, förmodligen för att smygäta ohälsosamt mycket skräpmat och lägger under tiden över ansvaret för sin insamling på oss. Vi tappra själar som läser hans blogg ska nu ansvara för att hans mustachkampanj mot prostatacancer klättrar i resultatlistan.

Jag förväntar mig att hans prostata personligen skickar ett stort tack för den tjänsten!

Och som den ansvarstagande människa och vän jag är har jag bidragit till insamlingen inte mindre än två gånger. Och sen gick jag och klippte mig trots att mina pengar tog slut där ihop med insättning nummer två. Ett dåligt beslut skulle det visa sig. Se nedan.



Det räcker väl för höge farao att jag skickar mina sista slantar till detta behjärtansvärda ändamål? Att få en mustach som tack för hjälpen tycker jag är en smula magstarkt. Och den där Bolognaresan lär man kunna se sig om efter, inte fan slipper man igenom passkontrollen med den där jävla håriga larven under näsan.

Jag känner mig därför förhindrad att göra ytterligare offer och gåvor till insamlingen för endast Gud, och Cancerfonden kanske vet vad som kommer att hända med min kropp då.

Men du som ännu inte skänkt en slant kan göra det här.

4 kommentarer:

Ännelaij sa...

Myckert bra tänkt och skänkt.
Men..alltså..alltså..jahaja..
Du ser sådan ut nu under näsan?

Ähum..visserligen händer det att jag plockar (läs: rakar) bort några få
(läs: en halv skog) fjun (läs: tjocka, hårda strån). Men så "illa" är det inte för mig
..än..
Och överdriver gör jag aldrig.
Där är vi lika.

Bra odlat i alla fall!

Markattan sa...

Ojdå. Trist!

Men snällt!

Markattan

Fasching sa...

Bra! Visste att jag kunde lita på dig. Och fint av dig att odla en sympatimustasch. Men ta det lilla lugna nu så den inte bräcker min, för så kan vi inte ha det.

XXX sa...

Ännelaij; Vi är lika på många sätt! Bland annat är vi lika många.

Markattan; Tycker att du beskrev det kort och koncist. Trist och snällt!

Fasching; Ska göra mitt bästa men inte för att jag inte ska bräcka dig. Det är för övrigt redan gjort av bilderna att döma.