söndag 7 februari 2010

Hallå TELIA!!!

Johan Hedlund på Telias kundsupport; Jag behöver dig NU!

Jag har fått hem ny gateway, den tredje i ordningen och det funkar fortfarande INTE! För en kort stund kunde jag se gatewayen i min anslutningsfunktion...men det var allt! Vad ska jag göra nu?

Snälla hjälp mig innan jag blir galen, och det är nära nu!

11 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Ta en Jysk á la Markattan! Ut med huggtanden bara!

Fiffi sa...

Inte bli galen! Det är ju bara döda ting....
(å vad den där floskeln inte funkar när det enda man vill är att kasta skiten i väggen)

Ännelaij sa...

Det är INTE gatewayen
Det är INTE din dator.
NV-kortet är det INTE fel på eftersom det funkar med andra trådlösa nätverk.
Det är inställningarna för Nätverkskortet eller routern.

Fast det borde ju Johan veta.
Och snart så måste det lösa sig.

Ännelaij sa...

OM nu Telia inte löser det så får ni kosultera Jysk..same same..

XXX sa...

Oslo; Huggtanden utfälld!

Fiffi; Ja det har hänt några gånger i kväll att jag velat slänga både det ena och det andra åt h-vete. Nöjde mig med svära så att köttederna svärmade runt i huset.

Ännelaij; Har kommit fram till detsamma men jag vet inte VILKA inställningar jag ska fixa till. Önskar att du var här och agerade datorsupport i detta nu!!!
Jysk kommer jag inte att konsultera alls. Nån måtta får det vara.

Markattan sa...

Ojdå, Johan det är nog bäst att du sätter fart och ser till att Den hemska tvillingen får igång gatewayen.

Tips till Dht, fjäska lite med Ännelaij, där har du en som kan fixa grejer.

Markattan

Johan Hedlund / Telia Kundservice sa...

Självklart hjälper jag dig!

3st gateways kan inte ha samma problem. Dom har högre produktionskvalitet än så.
Inställningarna i gatewayen är en möjlighet att hitta fel i därför gör jag om samma inställningar som jag testade med din förra gateway.
Du bör då kunna testa om det fungerar ungefär en halvtimma efter jag skrivit detta.
Om det mot all förmodan inte fungerar är det något i din dator som behöver ses över. Testa uppdatera drivrutinen till nätverkskortet, det brukar kunna avhjälpa en del problem.

Behöver du hjälp med datorn kan du ta kontakt med vår premiumsupport på telefonnummer 0771-500 800 så kan dom fjärrstyra din dator och lösa detta åt dig.
Se bara till att du har kopplat datorn med en sladd till gatewayen så att datorn kommer ut på nätet. Du kan även förbereda dig igenom att ladda hem fjärrstyrningsprogrammet från http://www.telia.se/styrpc och köra det.
Då behöver du bara uppge ID och lösenord till handläggaren du talar med så går det förmodligen rätt fort att identifiera och lösa problemet.

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

Johan Hedlund / Telia Kundservice sa...

Jag kan inte göra något åt din gateway när den är avslagen.
Slå på den så fort du har möjlighet och skicka ett mail till mig via det forumulär jag länkat till tidigare.

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

Markattan sa...

Ojojoj, den där Johan va? Snacka om serviceminded. Heja heja!

Det vill till att Dht skyndar på nu, annars tröttnar väl gossen.

Markattan

XXX sa...

Ojojoj, vilken tur att jag är ledig i morgon och resten av veckan!

Johan; jag har skickat formuläret till dig. Jag är hemma så du kan ringa om du behöver ha tag i mig. Telefonnummer har du! Tack för ditt engagemang.

Ännelaij sa...

Du måste göra ett inlägg på bloggen om hur det har gått.
Men..hmm..jag tror inte att det är drivisarna för NV-kortet som behöver uppdateras, tror mer på kortets inställningar.
(Tur att Telia ändå har bra inställning..)

Aja, men nu väntar teknikfreaket Ännelaij på resultatet.
:)