Kära Markattan har varit på Jysk och blivit rätt intressant behandlad. Inte roligt men ganske intressant. Jag undrar just om den här (och för all del ganska många andra) försäljare har hoppat över kursen "Stå för ditt/företagets löfte".
Jag har aldrig varit av den uppfattningen att kunden alltid har rätt, men i det här fallet har kunden rätt och Jysk har fel!
Och fattar man inte att konsumenter har en enorm makt? Förstår de inte att vi inte längre är en tyst, individbaserad gruppering som skäms för att vara till besvär? Förstår de inte att en missnöjd kund leder till fler missnöjda kunder?
Det går att jämföra med en arbetsgivare som hävdar att "det här med lönepåslag, det talar vi inte med varandra om. Det är inget som angår andra vad just du tjänar efter den här löneförhandlingen." Och tror att folk går på den lätta. För det gör vi ju inte. Vi tar reda på, vi pratar med varandra eller begär ut listor från löner. På alla tänkbara sätt tar folk reda på vad andra tjänar. Och sen kan de klämma åt den snåle chefen som sitter med trumf på hand och tror att ingen vet vad den andra har för inkomst.
Så nä Jysk, vi är starkare än ni. För om många bestämmer sig för att bojkotta er så kan ni stå där med era madrasser, eller ni kan lägga er på dem tills ni blir utan jobb och får slå igen era butiker. Retar ni upp tillräckligt många så blir det så och med hjälp av missnöjda kunder kan det går fortare än ni kunde ana.
Så, gör om och gör rätt. För den här gången har ni gjort fel.
2 kommentarer:
Åhhh ett inlägg på min ära.
Man blir jysk i bollen för mindre när man tänker på att de tror att de kan göra vad som faller dem in.
Markattan
Håller med dig ända ut i fingerspetsarna.
Skrev detta 10 dec 2008, både i bloggen och ett sammanfattat mejl till Jysk men har fortfarande inte fått svar - och har fortfarande inte satt min fot någonstans i närheten av denna kedja.
http://ufo-fiffi.blogspot.com/2008/12/i-jysks-sjuka-hjrna.html
Skicka en kommentar