onsdag 2 mars 2011

Äras den som äras bör

Inför semesterresan bokade jag tågbiljetter ner till Arlanda och hem igen. Tog till rejäl marginal för inte ens i mitten av mars är man ju helt säker på att tågen går som de ska.
Förra söndagen fick jag ett sms om att tåget hem var inställt och att jag var välkommen att ringa för att boka av eller om. Eftersom jag inte hyser någon lust att gå hem från Arlanda så ringde jag till SJ för att boka om hemresan. Det enda tåg som är tänkbart är ett nattåg som är framme i Sundsvall 4 på natten. Inte världens roligaste men det får ju gå. Säljaren ordnade också så att vi får egen sovkupé och det känns ju bra.

Idag kom biljetterna och jag måste konstatera att SJ lyckats imponera på mig. Inte nog med att vi får egen kupé, nerresan har han uppgraderat till första klass med STOR frukost som det står på biljetten. Vi betalade drygt 700 för originalbiljetterna för två pers fram och åter. Nu är biljetterna värda 3400 pistoler men vi behöver förstås inte betala mer än vad vi redan gjort.

Snyggt jobbat SJ!

4 kommentarer:

Markattan sa...

Bra där SJ och grattis till dig och Närbo.

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Kul att höra något positivt om SJ som är en kär vän till mig. Har alltid tyckt om att åka tåg och gör det fortfarande.

Osloskånskan sa...

Najs! Kos dere!

XXX sa...

Markattan; Ja jag blev glatt överraskad!

Nilla; Visst är det gott att åka tåg. Gillar det mycket.

Oslo; Det ska vi, alldeles väldigt.