söndag 25 oktober 2009

Så där ja

För er som med spänning följer easycovrandet i det tvillingska hemmet kommer här uppdatering.

Vi har nu gått runt två hörn, ett inåtgående och ett utåtgående. Inte blev det väl perfekt men det har heller aldrig varit mitt mellannamn. Tapeten sitter där den ska och det ser rätt ok ut.
Lite färg på det där så blir det bra.

Och tack vare ett färgkunnigt ufo vet jag ju också vad det blir för färg. Ska inhandlas i morgon.
Planen nu är att tapetsera långväggen utan fönster och garderober. Tror att det går en rulle dit. Sen är det faktiskt bara fönsterväggen och runt dörren som är kvar. Och det blir nog gjort kvällstid under veckan.

På torsdag planerar jag att vara klar med tapeter och en första målning. Ska jag månne grundfärga först? HJÄLP!!! Jo jag skulle tro att det blir bäst med tanke på de små väggmålningar som sonen skapat. När han fick klart för sig att jag ämnade göra om i sovrummet tjatade han till sig att få göra sina små dekorationer. Hade jag vetat att jobbet skulle ta sån tid och att hans vänner gärna hjälpte till att måla små bilder hade han aldrig fått. Hur många vill ha manliga könsorgan på sovrumsväggarna?
Och jag vill ju alltså inte att dessa dekorativa motiv ska lysa igenom när jag väl är klar med rummet. Alltså, grundfärg va? Fiffi? Visst då?

2 kommentarer:

Fiffi sa...

Om könsorganen är målade på väggen UNDER Easy covern = ingen grundfärg.

Om könsorganen är målade uppepå Easy Covern = mycket grundfärg.

Om könsorganen är målade med tuschpenna eller oljiga "barnkritor"(alltså inte blyerts eller kulspetspenna) = spraya över med Isolerspray alternativt grundmåla med oljebaserad takfärg, annars kommer målningen att gå igenom och fläcka ner dina nya fina mysgröna väggar.

XXX sa...

Det blev ingen grundfärg så får du själv lista ut var organen var placerade.

Men rent generellt tycker jag kanske att herrar borde hålla sina organ i sina brallor och inte visa upp dem både här och där.