söndag 25 oktober 2009

I morgon

Nu har vi lagt ner jobbet för idag. 8 våder upp och 3 kvar. Hade räknat med 10 men det blir 11. Och nu är det de där småbitarna kvar, bredvid dörren, ovanför fönstret.

Men jävlar vad bra det bli och vad nöjd jag är.

I morgon ska jag köpa färg, sätta upp de sista våderna och njuta av att det är klart för att måla.
På tisdag målning av tak- och golvlister. På onsdag målning av väggarna. Sen får det stå till på söndag.

På torsdag ska vi åka söderöver för begravning av en släkting till Närbo och vi är hemma igen på lördagkväll. Så, sista målningen får vänta till söndag.

Och sen ska säng fixas, lampan ska göras och garderoben ska hottas till. Men den sista saken får anstå ett tag. Och så ser jag så framemot det överkast som tillverkas just för mig nere i Småland. Tänk när jag får lägga det på min nya säng och piffa till kuddarna som jag köpt och som ligger på vänt uppe i förrådet. Det kommer att blir så bra så bra så bra....
Jag lär ju återkomma i dessa frågor så småningom.

5 kommentarer:

Markattan sa...

Bra jobbat på dig. Det blir spännande att få se slutresultatet. Det är så himla gott när man har föresatt sig något och det äntligen är färdigt.

Markattan

XXX sa...

Markattan; Ja särskilt när man talat om det så länge, två år eller mer. Och så plötsligt känns det som att det faktiskt kan bli färdigt inom kort. Ja med undantag från de där skjutdörrarna, det lär väl ta ett tag innan jag bestämt hur det ska se ut, beställt dem, fått hem dem och installerat dem. Men inom kort ska det ske det också.

Fiffi sa...

Så om en vecka är det KLAPPAT&KLART! Det du väntat på så länge!
Det är ju fantastiskt kul!
Ser fram emot att få se hur det blev. :)

XXX sa...

Fiffi; Ja om man bortser från att det kommer att vara fel säng och fel garderobsdörrar men det är ju småsaker i sammanhanget. Och det kanske inte kommer att vara så piffat och så...men jo, på det stora hela så...OM jag ser fram emot det? Jorå. Det ska bli så skönt att få det klart.

Ännelaij sa...

Vad roligt och spännande.
Jag älskar att hålla på och tapetsera och fixa hemma.

Härligt att du snart är klar.