I den här stan finns en tygaffär som ALDRIG kan tillhanda ett mönster. Eller så har de något emot mig för jag har trots flera försök med olika mönster inte lyckats hitta efterfrågad vara.
Och det må ju vara men den där snorkiga attityden de har och som om de absolut måste uppfostra mig, den gör mig skvatt galen.
När jag frågar om de kan hjälpa mig med ett mönster så förklarar expediten med ett fnysande att de minsann inte kan ha alla mönster hemma och så tittar hon menande på sin kollega som om jag vore stans största idiot.
Möjligen kan de beställa hem ett men då vill det nog fan till att jag krälar en stund på deras golv och ber på mina bara knän.
Den där affären är numera blockerad av mig, jag går inte dit en gång till för att bli behandlad som skit.
Så, när jag hittade en webaffär som säljer mönster blev jag mycket glad. Ännu gladare blev jag för det mail jag fick idag från affären som meddelar att de nu skickat iväg mina beställda varor och önskar mig lycka till med sömnaden.
Nästa gång nån åker till Fjärran Östern kommer jag säkerligen beställa mitt mönster ifrån den här affären!
4 kommentarer:
Vilken bra lösning du hittade på det där problemet! Handla på nätet, slippa diskussioner med snorkiga expediter, få mönstret hem i brevlådan utan att behöva tjata. Klockrent.
Någon särskild; Blir så irriterad när jag tänker den där sippelipuppan att jag skulle kunna demonstrera med plakat utanför. Och skönt att få hem mönstret med posten.
Kunden har ju alltid rätt! När man som du skall tillverka något riktigt fint av ett fantastiskt slösse , för det är väl det du skall göra, så skall den där expediten bara veta hut och ge dig god service !
Tur att det finns webbutiker !
Strandskatan; Jag tillhör en liten klick som anser att kunden inte alls alltid har rätt. Man har till exempel inte rätt att var oförskämd och dum. Fast det var jag inte heller, inte förrän hon återigen var så där jävla överlägsen och snäsig. Så i det här fallet hade kunden rätt och hon var en uppblåst åsna!
Skicka en kommentar