onsdag 17 november 2010

En oledig dag

I dag var det åter dags att jobba men inte kändes det så angeläget i morse när klockan ringde. Men eftersom jag hade läkartid på förmiddagen var det helt enkelt tvunget att kliva upp och ge sig iväg till arbetet.

Och vilken läkare jag träffade! När jag ringde för att få en tid hävdade kvinnan i bokningen att det här var min läkare men i dag stod det ju klart för mig att henne har jag aldrig träffat förr. Men det var ju bra det för den här doktorn tog sig tid och ÄNTLIGEN har utredning påbörjats!
Blod skulle lämnas, sänka och snabbsänka för att utesluta inflammation. Ett rör för att kolla om det skulle kunna vara reumatism, fast det tror jag inte att det är. Och en remiss till röntgen för att se hur min höft ser ut!
Samt värktabletter i dag- och nattvariant så att jag får sova. Nice!

Ja, sen var det ju bara att åka tillbaka till jobbet men nu är jag hemma igen. Hemma i schäslongen. Funderar på om jag inte ska hasa mig ut i köket och hämta en försvarlig mängd av min hemgjorda lakritsglass. Tycker ni inte att jag skulle må bra utav det? Det tycker jag!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, det tycker jag!
Och vad härligt att få träffa en läkare som bryr sig, har tid att lyssna. De växer liksom inte på trän numera...
/Småländskan

Ännelaij sa...

BRA med utredning!
Självklart ska du inte behova ha ont.
Klart du ska ha glass.
Det låter himmelskt gott med lakrits!
Om jag är kortfattad?
Eh, jagvetintemenjustnusåvilljagvararaktpå

Många varma kramar/
Annelie

Ännelaij sa...

Varför hamnade slashet på fel rad för? Måste vara bloggers fel...suckochpustochdepp..

Kram igen från
Du kanske anar vem...
En hemlig beundrare..hehe

Ingen särskild sa...

Vilken tur att du träffade en läkare som tog sig tid. Du har alltså inte gjort nån utredning av det onda förut? Då är det verkligen på tiden.

Ät upp lakritsglassen du, jag gillar ändå inte lakrits.

Cici sa...

Nya, fräscha läkare är bra, dom har inte hunnit bli less, och visar intresse för patienterna. Nu är det bara att hoppas att det blir ett resultat som hjälper dig.
Lakrits är gott och glass också, ibland, men tillsammans?

XXX sa...

Fattar mig kort, har tagit natt-blettan och känner mig en smula drogad! Kommer nog att sova gott.
Glassen var god.
Utredning = gott.
Slutet gott, allting gott!

Gott natt (näää jag vet att det heter God natt, men gott passade ju bättre i det här sammanhanget :-)

strandskatan sa...

Kort och gott : Bra och sov gott !

Dehäreja sa...

De va gött å läsa att du kommit till en läkare som tar sig tid och bryr sig!
Hoppas innerligt att dina piller hjälper dig på traven så länge! Att få sova gott, bara det kan göra susen.

Zzzzz...

nillas liv på pinnen sa...

Fan. Jag har ingen lakritsglass hemma.

XXX sa...

Strandskatan; Det gjorde jag, sov gott.

Gökboet; Pillren verkade bra!

Nilla; Det är en brist, det är det, men jag är beredd att ha överseende med den saken för att det är du.

Marianne sa...

Mmm.Lakritsglass låter både väldigt gott och nyttigt. Som medicin mot allt jä-elskap. Tror nästan att en skopa om dagen kan göra schusen.