tisdag 23 november 2010

Fasching - överraskningarnas man!

I dag har mitt mönster kommit. Det där som jag ska använda när jag ska sy mig nått snyggt utav tyget, det där kornblå slösset som Fasching lyckades lägga vantarna på när han var i Singapore. Och eftersom kravspecen inte var mer tydlig än ett kornblått slösse måste jag säga att han lyckades över förväntan. Ja, men det är Fasching vi talar om så vi kan inte ha för stora krav på en sån här sak.

Och döm om min förvåning när jag klippt ut mönsterdelarna, lagt ut dem på tyget och finner att karln lyckats få med sig exakt så mycket tyg som går åt till en tunika och ett par byxor. Jag är för ovanlighetens skull i det närmaste stum!
Och nyfiken! Hur bar du dig åt Fasching?

Tillklippning av tyg och själva sömnaden får anstå till en annan dag. Kroppen orkar inte med mer för en dag.

Jag har fått en ny tid hos läkare för en neurologisk undersökning. Vad är det? Kan ju inte säga att det känns helt stabilt att tappa mer och mer känsel i foten och att benen börjar darra av utmattning efter en kvarts stående. Av den anledningen har mitt arbete i dag utförts hemma i sängen. (Nej, jag har inte bytt bransch!) Och det har varit väldigt skönt att inte behöva anstränga höft och ben mer än nödvändigt.

5 kommentarer:

Dehäreja sa...

Tunika och byxor i det tyget kommer säkerligen att bli helt fantastiskt!
Och hur han bar sig åt den där amazing Fasching, det förblir kanske en hemlighet hörrödu.... Fru Fasching kanske hade ett finger med i spelet, vem vet, men det skulle han väl aldrig erkänna i så fall ;)

Ta väl hand om dig!

Fasching sa...

Icke att hon hade! Frugan var inte inblandad överhuvudtaget. Det var ren och skär kompetens från min sida!

Lite mannekängbilder inom kort?

XXX sa...

Gökboet: Ja det kommer att bli fint!

Fasching: Så klart att du grejade det där men hur i hela friden kunde du pricka så rätt på tygåtgången? Bilder kommer, kanskepå hela tillverkningsprocessen om du har tur! Fast skär kompetens??? Den var ju kornblå!

nillas liv på pinnen sa...

Duktig Fasching.

Men det känns inte bra att läsa om dina symtom. Läkare NU! Tycker jag, alltså.

XXX sa...

Nilla; Ja i morgon är det läkarbesök!!! Fjärilar i magen. Och tack för omtanken.