lördag 5 november 2011

Smaklöst

Det här med Nordea och att de ska göra sig av med 2000 anställda, det är väl rätt smaklöst va?
Förra året hade Nordea 33 miljarder i vinst men det nöjer man sig tydligen inte med utan man gör sig av med en hel hoper människor för att "öka lönsamheten".
Sug på den en stund...man ska alltså inte kicka folk för att minska förlusten, nej man sparkar folk för att öka lönsamheten! Vilken värld lever bankerna i? Hur länge ska de få hållas? Jag tycker att det är ungefär så vidrigt det kan bli.

Och inte blir det bättre utav att den där vd, Christian Clausen, som tjänar 22,5 mille per år dessutom har "förmåner" värda ca 262000 bland annat tjänstebil. En summa som många, många har som årsinkomst. Smaklöst vare ja.

Något jag hoppas inte drabbat dagens projekt. Fylld med blåbärsmousse och vit choklad.



2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Det ryker ur mina öron, kan jag tala om. Planerar bankbyte eftersom jag tyvärr har Nordea.

XXX sa...

Nilla: Byt genast människa. Blev en gång nobbad av Nordea när jag pluggade. Titta vem som skrattar nu! Kan rekommendera Danske bank.