tisdag 8 november 2011

Ett svart hål

Just nu tänker jag mycket på förra årets november. Har för mig att jag helt sonika beslutade att månaden skulle bli bra. Det blev den ju nu inte med tanke på allt elände med domningar, magnetröntgenundersökningar och neurologer till höger och vänster. Men idag; My god vad jag är tacksam för den där lilla skitmyeliten i ryggraden. (och den håller sig envist kvar....förstår det, måste vara mycket nice ställe att bo på)

Förra vinterns sjuka kan jämföras med ett svart hål som slukar ovana efter ovana hos mig. Rökning har jag slutat med. Träning har jag börjat med.




Behöver nytt hål i bältet. -14 cm runt midjan. I rask takt avverkar jag ca 5 km varje dag. Sånt tar på fettdepåerna och göder fåfängan. Spegeln är min bästa vän men Närbo är bra han också...mycket beröm därifrån.


10 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Kris = utveckling som de säger i Kina...
Med tanke på alla kriser jag avverkat borde jag vara alldeles särdeles utvecklad.

Suzan sa...

<3

Anonym sa...

Grattis!

Småländskan sa...

Alltså! Det att slutat röka och dessutom minskat 14 cm. i midjan, det är en prestation det!!
Jag har grattat dig tidigare för ditt ickerökande och jag gör det igen... och igen.
Avis är jag, avis på att jag inte har samma självdiciplin som du. Eller är det kanske "nu-ska-jag-ta-mig-fan-se-till-att-sluta-röka-viljan" som fattas hos mig?
Du behöver inte svara, jag vet redan svaret!
Du är bra Tvillingen!

Dehäreja sa...

Här kan man snacka vilja och envishet! OTROLIGT BRA JOBBAT!

Markattan sa...

BRAVO!

Markattan

Osloskånskan sa...

Grattis!

evamor sa...

Så Svinnovember är ett minne blott?

Cina sa...

Oj! Bra jobbat! Vad duktig du är! Minskad så efter att ha SLUTAT att röka. För övrigt håller jag med Nilla ....... ;)

XXX sa...

Tack alla för uppmuntrande kommentarer.

1. Gick upp ca 4 kg efter rökstopp, inte så mycket.

2. Småländskan, det handlar om motivation.nnär du hittar den funkar det. disciplin har inget med saken att göra. Vill du sluta, med hjärta, hjärna och mage, kommer du att sluta.

3. Evamor, nä aldrig glömd men gjord och hanterad.

4. Nilla, är du inte st då? Alldeles särdeles utvecklad? Eller är det invecklad?