söndag 27 november 2011

Nackdelar

En nackdel med att jobba 10-12 timmar per dag, gärna utspritt lite under nätterna också är att man sover rätt klent och ja...jobbar rätt mycket.
Tant börjar bli trött och det är långt kvar innan det här är klart.

Fast, när jag förklarade för dotter igår vad mitt uppdrag handlar om slog det mig att jag håller ihop ett av landets viktigaste jobb för tillfället. Och då blir jag lite stolt och en smula "skitnödig".

Sover en skvätt till innan det är dags för nästa insats.

Förresten, är det första advent i dag?

5 kommentarer:

Fiffi sa...

Ja det är det och ibland är det riktigt skönt att vara skitnödig ;)

Cina sa...

....och jag blir "nyfniken"...!!! Tror att det är första advent idag! ;). Grannarna har i alla fall pyntat så fint!

nillas liv på pinnen sa...

Shit, vad hemligt det låter! Jobbar du för SÄPO, eller?

XXX sa...

Fiffi; Tack, saknar dig.

Cina; Bra, litar på dig. Fast pyntet har jag skippat i år OCKSÅ!

Nilla; Näst intill :-)

Anonym sa...

Nyfiken är bara förnamnet.