fredag 22 juli 2011

Mardröm

I morse, strax innan väckarklockan drog igång drömde jag att jag var och hälsade på en tidigare kollega. I förbifarten höll hon fram ett paket mentolcigaretter och frågade om jag inte skulle ha en cigg. OCH JAG TOG EN! Inte nog med det; JAG RÖKTE DEN OCKSÅ!
Och i drömmen tänkte jag inte ens på att jag slutat förrän någon kom och frågade om inte jag slutat röka. Och reptilsnabbt kastade jag den där ciggen ifrån mig och blev omedelbart så jävla ledsen för nu hade jag ju, utan att ens aktivt välja, sabbat min långa fina rad av rökfria dagar. Och så glad som jag blev när jag insåg att jag bara drömt och att jag inte alls rökt.
 
Så, jag HAR INTE rökt, jag har bara drömt att jag rökt. Fast drömmen var av den där verkliga typen som man nästan kan ta på så smakade det absolut ingenting att dra i sig skiten. Nada. Märkligt.
 
27 dagar and still counting!

4 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Konstiga drömmar...
Det hör ihop med rökslutet :)

nillas liv på pinnen sa...

Du kommer nog drömma länge än att du röker, det tar tid för hjärnan att hänga med i galoppen.

Markattan sa...

Hu då!
Söta halvan drömmer lika varje natt.
Jag sover mest!

Markattan

Markattan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.