tisdag 27 december 2011

Dags nu kanske

Tvillingen, jag alltså, har blivit rätt tyst på sista tiden. En kollega har observerat att jag under 2011 blivit mindre arg här på bloggen och det stämmer nog. Mitt liv har förändrats så våldsamt sen jag var sjuk förra året och det påverkar allt från minsta sak till det viktigaste, viktiga.

Månne är det detta som avspeglar sig i läsarsiffrorna, en stadigt sjunkande skara orkar masa sig hit. Eller så är det en trend i bloggvärlden eftersom jag också orkar masa mig iväg till allt färre bloggar. Men man måste ha tre bevis för att kunna kalla det en trend och en aldrig så hemsk tvilling är endast ett bevis och räcker inte till för att hävda att det verkligen är en trend.
Alltså, det kan vara så att tvillingen blivit en smula tråkigare att läsa. Eller det är nog så att tvillingen bivit rätt vråltråkig att läsa.

Nåväl, senare tidens händelse har förändrat en hel del av det här med att jag blivit nöjd, snäll och belåten. Jag är tvärförbannad, bitter och besviken men känner att det här inte är rätt forum för mina ord.

Så, det är dags att ta farväl. Tror jag. Dags att dra sig tillbaka, formulera tankar och känslor och möjligen komma tillbaka på annan plats. Möjligen.
Möjligen. Annorstädes.



12 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Meeen....
Jag är ju kvar...
Men ditt beslut respekterar jag givetvis :)

Anonym sa...

Tråkigt att du har fattat det beslutet. Jag har alltid uppskattat att läsa dina inlägg.

Dehäreja sa...

Vaaaa.. :( Inte kul alls alltså!
Jag gillar verkligen din blogg! Saknar dig redan!
Om /när du nu dyker upp i annan skepnad här på nätet, kanske du kan ge en liten vink om var.. Please....?

Må så gott & ta hand om dig!

Fiffi sa...

Meeeeen! Vad tråkigt! Men tycker du inte det är kul längre så är det ett bra beslut.
Kram :)

Småländskan sa...

Jag är en trogen läsare av din blogg. Tyvärr kommenterar jag ganska sällan, men jag läser!
Naturligtvis är det du själv som bestämmer om ditt bloggande, men får jag bestämma så ska du finnas kvar här.
Hur du än beslutar så önskar jag dig lycka till!
Gott Nytt År till dig och Närbo.

Osloskånskan sa...

Amen va'faen??? Bloggvärlden druknar i barn- och interiörbloggar, vi behöver sådana motsatser som du! STANNA!!!!

Livet just nu sa...

Meh!?

Jag är pissdålig på att kommentera men läser gör jag. Följer dig gärna vidare, om du vill ha sällskap

Kram!

nillas liv på pinnen sa...

ÄR DU HELT GALEN?!

Jag respekterar INTE ditt beslut! No fucking way!

Fasching sa...

Det var ju trist, men jag utgår från att du är tillbaka inom kort på ett eller annat sätt! Vi hörs!

Anonym sa...

Lägg inte ner!
De tuffa utmaningar du tar tag i och verkligen lyckas genomföra är en stor inspirationskälla för andra. Den som nu drog undan mattan för dig har för evigt ett lågvattenmärke ristat i pannan.

Cina sa...

NÄE! Du behövs i bloggvärlden. Så är det bara. Gott Nytt År och hoppas du omprövar ditt beslut!!

nillas liv på pinnen sa...

Ey, where are you honey?

Du är saknad.